Av allt att döma är Play-to-Earn blockchain-spel som Axie Infinity, The Sandbox och Alien Worlds här för att stanna.
I denna mening finns det fler och fler spel som tjänar pengar på spelare med kryptoaktiva medel som använder blockchain-teknik.
En av dem är Mouse Haunt , Play2Earn multiplayer-spel, med realekonomi baserat på Binance Smart Chain (BSC).
Spelet skapades av Pedro Camacho och Matheus Vilano 2019 som ett slutprojekt på VFS ( Vancouver Film School ). Nu migrerar spelet till Play2Earn-marknaden.
Mouse Haunt: spel där döden inte är slutet
Som framhållits av Mouse Haunt-teamet i ett uttalande till CriptoFácil, redan innan det släpptes som ett Play2Earn-spel, lockade Mouse Haunt användarnas uppmärksamhet.
Trots allt, på mindre än en veckas marknadsföring nådde spelet mer än 10 tusen människor. Dessutom inbringade den första privata försäljningen av NFT:er och speltokens mer än 200 000 USD (1 miljon R$) på mindre än 24 timmar.
För närvarande accelereras Mouse Haunt av Leeroy Pad, blockchain-spelacceleratorn för Andres Bilbao, medgrundare av Rappi; Caio Jahara, grundare av företaget specialiserat på förstärkt verklighet R2U; och Antonio Viggiano, som programmerade och grundade två stipendier på egen hand.
Enligt utvecklarna är Mouse Haunt ett utmanande och roligt färdighetsbaserat spel.
"Sedan den första introduktionen har spelet blivit kritikerrosat och till och med prisat. För att inte behöva leverera spelet till studiorna hittade Pedro i blockkedjan ett sätt att göra sitt projekt tillgängligt och intressant för allmänheten. Det var då Mouse Haunt började bli ett Play to Earn-spel, vilket gör att spelare kan få riktiga belöningar när de spelar”, står det i uttalandet.
Tokens kan köpas på flera blockkedjor
Själva spelet körs utanför kedjan. Dess ekonomi är dock integrerad i en struktur som gör att speltokens kan köpas över flera blockkedjor.
Enligt utvecklarna kommer detta att tillåta ännu fler människor att spela och investera i spelet med deras föredragna blockchain.
För att konkurrera med enkla spelspel presenterar Mouse Haunt ett asymmetriskt spelförslag. I det här fallet möter spelare varandra med hjälp av "ojämlika" lag och olika resurser.
Till skillnad från traditionella spel är döden inte slutet i Mouse Haunt. Det beror på att efter att ha dött blir "Mushjältarna" spöken. Således kan de fortsätta spela för att förhindra spelare från att nå belöningsrummet.
"Detta är en revolutionerande och unik egenskap hos Mouse Haunt. Spelet skapas med Unreal Engine 5 och har anpassad 3D-grafik för att skapa en bra atmosfär och möjliggöra fantastiska stunder med vänner, kollegor eller andra konkurrenter”, framhåller utvecklarna.
Läs också: Rappis medgrundare lanserar NFT-kollektion för att skydda Amazonasskogen
Läs också: Möt den engelska ministern "hedrad" av Satoshi Nakamoto i att skapa Bitcoin
Läs också: Ua öppnar plattform för andra klass av "speltestare"